*** بیماری ای كه زنان ... حجاب از آن رنج می برند !!!


tafakor90

salam khoshhal misham ba man bashin va jadedtaren haro begem

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

پوشش و حجاب به دلیل اینكه نقش اساسی درمتعادل كردن غریزه ی خود نمایی و تبرّج زن دارد، عامل مهمی برای جلوگیری از بخش بزرگی از پریشانی ها و دغدغه های فكری زنبه شمار می آید؛ زیرا آزادی زن در خودآرایی و به نمایش گذاشتن جلوه های زنانه در بین جامعه،باعث افراط در تجمّل و توجّه به زیبایی های ظاهری می شود كه این توجهافراطی، می تواند بروز اختلالهای روانی را در زن در پی داشته باشد.

images?q=tbn:ANd9GcTbEdPDgVB45vEMxiyn1QIVb2POn7wvvrTI_yae_9rrfQmjDjRwTnvWznSJ

محققان
علوم رفتار در تحلیل خودنمایی بیمارگونه و برخی ناهنجاریهای پوششی برخی افراد معتقدند وقتی زن، بی حجاب و با ظاهری پر اطوار در بین مردان ظاهر می شود، ممكن است عده ای او را مورد تحسین و تكریم (ظاهری) قرار دهند. به همین دلیل وی همواره سعی می كند وضع ظاهری خود را طوری قرار دهد كه بیشتر موردپسند آنها قرار گیرد.

z90am04dnkz0jsmercv.jpg


این كارشناسان با اشاره به آثار آغاز این
رویه اخلاقی افزودند: معمولاً این گونه زنان و دختران برای اینكه محبوبتر شوند، هر روز وقت زیادی را صرف آرایش و تقلید از مدهای جدید می كنند.این روند، می تواند ناراحتیهای روانی زیادی را برای آنان ایجاد كند. نگرانی از اینكه ممكن است همیشه كارها به دلخواه پیش نرود، باعث بروز مشكلاتی برای آنها می شود. برای مثال این تصوّر كه آیا با صرف این همه وقت و هزینه یمالی توانسته اند نظر دیگران را به طرف خود بكشند و مورد پسند آنان شوند یا به عكس، مورد تمسخر و تحقیر آنان هستند، می تواند همواره ذهن آنها را به خود مشغول كند و آنها را به انسان هایی نگران تبدیل سازد.


49036.jpg
 


محققان
به این نكته هم اشاره كردند كه دلیل بعدی كه می تواند بر نگرانی آنها بیفزاید، این تصور است كه هر لحظه رقیبی زیباتر از راه برسد و همچنین دلیل دیگری كه باعث ناراحتی برای آنها می شود، این است كه می بینند به مرور زمان از زیباییشان كاسته می شود و زنان جوانتر و زیباتر جای آنها را می گیرند و نقش آنها را در ربودن دل ها كمتر می كنند. آنها برای اینكه در این رقابت، ضعف خود را جبران كنند، دست به كارهای مختلفی می زنند؛ یعنی تنوع طلبی بیشتر در لباس، آرایش، جلوه گری و خودآرایی كه البته نتیجه ی چندانی برایشان ندارد و آنها درمانده تر می سازد زیرا از شخصیت محكم درونی برخوردار نبوده اند و همواره هدفشان جلب رضایت ظاهری بوده است.

عضویت در گروه اینترنتی منصور قیامت
 


محققان
در ادامه به این نتیجه اشاره كردند كه هنگامی كه یك زن در اثر آزادی در خودآرایی و جلوه گری به چنین احساسی رسید، به زودی متوجه می شود كه در این رقابت، دیگر توان مقابله با زنان زیبا و جوان را ندارد، با گذشت زمان و مسن شدن این احساس تلخ در او بیشتر می شود؛ زیرا می بیند همان افرادی كه چندی پیش خریدار به جهت دسترسی آسان و جلوه گری های زنانه اغراق شده اطراف او بودند، دیگر حاضر نیستند با او رفت و آمد داشته باشند و بهای چندانی به او نمی دهند. این مرحله ایست كه زن دچار افسردگی و اضطراب می شود و از تنظیم امور شخصی و اجتماعی خود درمانده می شود و اگر پذیرای واقعیت نباشد حتی گاه دیده شده كه دست به خودكشی می زند.

r3j1gkp5haigv4sjdcsu.jpg
 

در همین زمینه نویسنده ی كتاب چهره ی عریان زن می نویسد: زیبایی، به نمایش برجستگیهای بدن و آرایشی كهاضطراب درونی و فقدان اعتماد به نفس را پنهان می كند، نیست؛ بلكه پیش از هر چیز مدیون قدرت تفكر، سلامت و كمال نفس است. چه بسیار دخترانی كه به سبب شوق دستیابی به نشانه های مقبول زیبایی و زنانگی، به اختلالات روانی و اضطراب های گوناگون مبتلا شده اند. گمان و تصور یك دختر این است كه زندگی و آینده اش به اندازه ی بینی و یا خمیدگی مژههایش بستگی دارد، تا آنجا كه حتی یك میلیمتر كوتاهی طول مژه نیز می تواند به مسئله ای جدی و بحرانی واقعی در زندگی او تبدیل شود.


1332198288.jpg
 


واقعیت این است كه وقتی زن تمام زیباییهای خود را در معرض تماشای عموم قرار داد، دیگر چیزی برای جلب نظر ندارد و براساس قانون عرضه و تقاضا، ارزش خود را از دست خواهد داد. در حالیكه به گواه روانشناسان و محققان علوم رفتاری بر اساس یك منطق تجربی و عقلانی رعایت پوشش مناسب سبب افزایش زیبایی زن می شود.



●●●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬●●●▬▬▬▬▬▬▬▬▬●●●

هر مقاله ی را دوست داشتی
برای دوستانتم دوست داشته باش داغ کنید تا دوستانتان هم بخونن


بهر فرج و ظهور مهدی فاطمه (عج) صلوات


اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ


التماس دعآ


 
 


نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
شماره تماس :
آدرس سایت :
نام شهر شما :
نحوه ي آشنايي شما با ما :
عنوان پیغام:
پیغام :

ابزار تماس با ما

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 12:27 توسط zarirazmekar| |


Power By: LoxBlog.Com